Monday, June 8, 2009

Abah - Part 2

Assalamualaikum....seme yg sudi menjengah blog ku nih.....sayang uols..soooo much!!!!
To adikku bimbim...sori yek..lama tak msg...ahkak buzi....(cam maira la pulak) hahhahah
picca ku yg tak santek tu dah kena delete daaaaaaaaaaaaa....nanti akak tepek kat blog eh....tapi tak la vogeh macam adik pownnnnnnnn.....:-).
okla...nih nak cite pasal abah lagi.....

Umah Kampung & Abah - Part 2
Ari sabtu...aku n anak2, mak n adik..balik kg ngan hati yg berdebar2...tingin sangat nak tgk ape rupa umah kami tuh....bermacam2 yg kami pk kan...bincang kan...dalam kete...rasa marah tuh...macam api ditiup2 maraknye....marahkan pakcikku tu...tapi dalam ati nih...plan nak cakap cara yg amat beralas dan tak nampak kurang ajar...tapi mesej sampai...
Akhirnyaaaaaaaaaaaaa.......uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lapang sungguh bekas umah mak.....dari jalan terus leh nampak umah cousin yg ujung tuh....barang2 bersepah....:-(....hanya tinggal beranda/anjung jek yg beratap bagai...penuh ngan barang2 tah ape2 tah...geli aku tgk...yg lelain....terang suda........ cakap ape pun tak guna.....semenye dah setel....
dah puas tgk...kami pun gi umah pakcik lagi satu...(abg mak no. 2)....lepak sana....apa lagi bercerita la.. pasal umah kami tuh...yg best nye...makcik2 aku pun terkejut n bebel...nape la....pi robohkan..umah tuh...sayang sangat.....mak sedih sangat...cakap dia pun tak tau...tetiba...pakcik (adik mak yg bongsu) dah balik...n datang join kami seme....hmmmmmmmmmmmmm itu dia....suda mari.....bertanya la..mak hal nih..pada busu li (panggilan tuk dia)...nape cepat na..roboh kan..umah ....dia pun cakap..."Abah kata OK" n ingat dia kompen dah bincangkan hal nih..satu kuarga....pastu ade orang nak tolong roboh....mak pun cakap..."kurang2 tipon lah..aku dulu...." terus busu li...slowly cakap....ohhh yg tu...aku salah lah...(see....pelik haku)..aku minta maaf yek...(memang nampak dia cam menyesal sangaaaaaaaaaat) dahhhhh aku pulak yg kesian kat dia...sudahla....perkara dah jadi....terima jekla....skg sebab kitaorang balik...nak amik duit yg dia janjikan tuh..(RM 2k jek..)..susahhhhhhnye nak cakap cara beralas + gurau + mesej nih....walllaweiiiiii mak n adik leh lari..tinggal aku sorang2....cakap ngan pakcik ...sabar jeklaaaaaaaaaa
nasib aku ade mende nak gurau + minta duit tuh ...terpaksa sebab takut dia akan minta kurang pulak...lagi naya....
Alhamdulillah.....dapat jugak akhirnye duit yg tak seberapa nye tuh dan dengan segan2 busu li cakap" Anie...aku dah bagi duitnye kat mak ehhh"...sebab aku tak nampak pun dia bagi....dia panggil mak masuk umah dia...hehhehehe sogan sangat lah tuh...baru dia tau...aku camna....jgn main2...mak tu memang lembik sket....
Kami pun balik la...ngan hati yg ntah ape punye perasaan pun tak tau.....adik kena amik abah kat senai....
JUmpa jek abah....kat restoren tuh...sengih jek...upa2nye...buah hati dia...ade dalam kete hehehhehe si kenit aiman ler...punye la...suka abah...dapat jumpa aiman....berpotpet ler atuk n cucu....then mak pun cuba la cakap pasal umah tuh...abah cakap "sudah..sudah...abah tak nak cite lagi pasal..nih....(bengang kot)....serabut dah kepala abah nih" terus mak senyap hehhehehe
Dan skg...kami tak leh cite pasal umah tu lagi...hati dah kosong...sekosong2nye.....
cuma ade 1 jek ygleh wat ati ku gumbira sesangat bila kampung ari tu...pokok rambutan aku berbuah lebatttttttt...yihaaaaaaaaaaaaa tak lama lagik...leh balik...makan rambutan ku sundrikk..sonoknyeeeeeeeeeee tapi pastu kena tebang sudah.....sebab mengganggu umah anaknye tuh...:-( sedeynyeeeeeeeeeee...tapi dia kata nanti bini dia akan tanam semula pokok rambutan tuk aku....tapi bertahun lagik arhhhh nak tunggu.... hmmmmmmmm
takpela...janji dapat rasa yg nih...pun aku dah cukup bahagia,.....(sian kan..jakun benar aku nih...hehehehhe)....
OK la...itu jek....cite abahnye sket jek...hahahha..sowi ehhh klu bosan....)

Sekian...

1 comment: